کد قفل کردن راست کليک

تحولات کرج

تحولات کرج
تحولات و تعللات درکرج {(ایران کوچک)}

اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَ قائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
















                صفحه اصلی تحولات کرج تعللات کرج دریافت گزارشات مردمی عناوین مطالب پروفایل مدیریت
مدیر وبسایت

سیدحسن میرحسینیان
درباره وبسایت

به وبسایت من خوش آمدید، حمایت از حقوق شهروندی در نظام اداری و پیشرفت امور شهری ،از اهداف ماست .

فعالیت شورای شهرکرج

فعالیت اعضای شورای شهرکرج
شورای عالی استان ها

پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها
تخلفات شهرداری مهرشهرکرج

در پلاک ثبتی 170/1449
مشاوره حقوقی

محمد رضا کریمی - وکیل دیوان عدالت اداری
خلاصه قوانین وآراء قضایی

مهدی داودآبادی -وکیل پایه یک دادگستری
دفترخدمات قضائی مهرشهر

بامدیریت علی طیبی طلوع
مشاوره خانوادگی بهشت

بامدیریت دکترفاطمه آجرلو

 

زمان ایجاد خبر: 24 آبان 1394 14:58
هیأتهای تخصصی بازرسی و نظارت بر عملکرد در البرز تشکیل می شود

هیأت های تخصصی بازرسی و نظارت بر عملکرد در البرز تشکیل می شود مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری البرز بر ضرورت تشکیل هیأت های تخصصی بازرسی و نظارت بر عملکرد در استان تأکید کرد. به گزارش روابط عمومی استانداری البرز، علی حاجیوند در« اولین جلسه شورای هماهنگی بازرسان استان» که در استانداری برگزار شد، تشکیل هیأت های تخصصی بازرسی و نظارت بر عملکرد را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: ایجاد شبکه منسجم و یکپارچه بازرسی در سطح فرمانداری ها و شهر داری ها با محوریت نظارت دفتر بازرسی استانداری به منظور هم افزایی باید مورد توجه باشد. وی افزود: تهیه نقشه راه و برنامه عملیاتی در چارچوب هایی که بازرسی ها را هدفمند سازد سیاست و چشم انداز این اداره کل است. حاجیوند ضمن تبیین اهداف و کارکردهای بازرسی، اصل دانایی، توانایی، آموزش عمومی و تخصصی برای کلیه بازرسان فرمانداری ها و شهرداری ها را از اصول مهم و اساسی قلمداد کرد. تأکید بر اجرای نظام شایسته سالاری در انتصابات کارشناسان، مدیران به منظور تضمین حقوق شهروندان و صیانت از حقوق عمومی از دیگر تأکیدات وی بود. وی شناخت خلاء ها و نواقض و موانع قانونی در حوزه بازرسی دستگاه های اجرایی را نیز در قالب دریافت پیشنهادات و نظرات مورد توجه قرار داد و ویژگی های کلی نظام بازرسی اثربخش را تبیین کرد.

ماده10شرح وظایف بازرسی استانداری البرز:

بررسی پیرامون صحت و یا سقم موارد مورد شکایت و پیگیری در این زمینه جهت احقاق حق شاکی وصدور پاسخ کتبی بمنظور اطلاع شاکی از نتیجه رسیدگی به شکایات.

شرح وظایف بازرسی استانداری البرز

به استناد نامه شماره 41503 مورخ11/04/1393 مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور:

1.ایجادهماهنگی و تبادل اطلاعات با واحدهای بازرسی و پاسخگویی به شکایات واحدهای استانی دستگاه های اجرایی مستقر به منظور حسن انجام وظایف محوله و ایجاد هماهنگی لازم درخصوص پاسخگویی به شکایات.

2. استقرارنظام مدیریت عملکرد واحدهای ستاد استانداری و فرمانداری ها و بخشداری ها مشتمل برارزیابی عملکرد سازمان، مدیریت و کارمندان بمنظور تحلیل عملکرد آنها و تبیین نتایج ارزیابی و ارائه پیشنهادهای اصلاحی و تهیه گزارش.

3. ارتباط مستمر با دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت کشور به منظورهماهنگی در نحوه استقرار نظام مدیریت عملکرد در استانداری.

4. تنظیم برنامه بازرسی موردی و دوره ای و اجرای آن از طریق بازرسی های مالی و اداری.

5. انجام همکاری های لازم با گروه های بازرسی و نهادهای قانونی کشور بمنظور حسن انجام وظایف محوله و ایجاد هماهنگی در این زمینه. 6

. تنظیم گزارش از نتایج بازرسی های انجام شده و ارسال آن برای مراجع ذیربط.

7. دریافت و بررسی شکایات کتبی مراجعین از کارکنان و واحدهای تابعه استانداری و دیگر ادارات و تهیه گزارش جهت مقامات مافوق.

8. رسیدگی به شکایات ارزشیابی شوندگان و تهیه گزارش جهت ارائه به شورای ارزشیابی بمنظور صدوررأی قطعی در موارد اختلاف.

9. برنامه ریزی و اجرای ارزشیابی سالانه کارکنان استانداری و واحدهای تابعه.

10.بررسی پیرامون صحت ویاسقم موارد مورد شکایت وپیگیری دراین زمینه جهت احقاق حق شاکی وصدور پاسخ کتبی بمنظور اطلاع شاکی ازنتیجه رسیدگی به شکایات.

11. بررسی و پاسخگویی به شکایات و تقاضاهای مردم که از طریق نهاد ریاست جمهوری، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت کشور و دیگر ارگان های مسئول ارجاع می گردد.

12. تهیه پیش نویس تصویبنامه ها و آیین نامه ها و اساسنامه های لازم در ارتباط با استانداری و واحدهای تابعه ( فرمانداریها، بخشداریها و ... ) و ارائه به معاونت امور حقوقی،مجلس و بین الملل وزارت کشور برای سیر مراحل تصویب.

13. عضویت و شرکت در جلسات ستاد تحول اداری، ستاد ارتقاء سلامت نظام اداری و کارگروه مبارزه با فساد و رشوه اداری استان. 14. بررسی و اظهار نظر نسبت به پیش نویس لوایح، تصویب نامه ها و آیین نامه ها و اساسنامه های واصله از معاونت امور حقوقی، مجلس و بین الملل وزارت کشور.

15. تنظیم و اظهار نظر درباره متن قراردادهای استانداری و واحدهای تابعه با اشخاص حقیقی وحقوقی.

16. طرح و پیگیری دعاوی حقوقی و کیفری استانداری و دفاع از آن در مراجع قانونی.

17. معاضدت قضایی ( اعم از طرح دعوا، تهیه لوایح و مشاوره ) مدیران و کارکنان استانداری،فرمانداری ها و بخشداری ها در خصوص دعاوی مرتبط با انجام وظایف اداری آنان در کلیه مراجع قضایی، اداری و محاسباتی.

18. همکاری با دفتر حقوقی وزارت کشور در خصوص کلیه دعاوی که در مرکز علیه استانداران،فرمانداران یا نهادهای مذکور طرح و یا از سوی آنان علیه اشخاص دیگر مطرح می شود.

19. انجام امور ثبتی و مستند سازی اموال منقول و غیر منقول استانداری و طرح دعاوی مالکیت و تصرف و متفرع بر آنها و تملک اراضی و اماکن مورد نیاز بر اساس قوانین موجود برای استانداری و واحدهای تابعه.

20. تهیه و تنظیم گزارش های حقوقی مورد نیاز استاندار و واحدهای مختلف استانداری، معاونین وسایر مسئولین ذیربط و اظهار نظر مشورتی درباره کلیه مسائل حقوقی و قضائی استانداری، فرمانداری ها و بخشداری ها.

21. اظهارنظر و ارائه راهکار قانونی مناسب نسبت به مسائل حقوقی و استعلامات مطروحه ازاستانداری، فرمانداری ها، بخشداری ها، شوراها و شهرداری ها.

22. پیشنهادانجام مطالعات و تحقیقات و برگزاری نشست های حقوقی، ارتباط با مراکز علمی واستفاده از استادان و مشاوران حقوقی برجسته و مجرب؛ در راستای وظایف و مأموریت های استانداری به واحدهای ذیربط در استانداری.

23. اظهارنظر نسبت به وضعیت اجرای قوانین و مقررات موضوعه و ارائه گزارش لازم به مقامات ذیربط.

24. ارتباط مستمر با دفتر امور حقوقی وزارت کشور و ارائه گزارش نوبه ای و سالیانه جهت هماهنگی امور مربوطه.

25. انجام سایر امور حقوقی و شرکت در جلسات و کمیسیون های مختلف که از سوی مقامات مافوق ارجاع می گردد.


به خدا نگوئید مشکل بزرگی دارم        به مشکل بگوئید خدای بزرگی دارم
[ 6 / 11 / 1394برچسب:, ] [ 16 ] [ (سیدحسن) ]
نماینده ولی فقیه دراستان

جضرت آیت الله حسینی همدانی
اوقات شرعی به وقت کرج

گذر زمان
موضوعات مختلف
شهرداریهای استان البرز
دیکشنری آنلاین

آماربازدید وبسایت

هفته نامه موج نو

بامدیریت علی محمدی
صفحه اول روزنامه ها