کد قفل کردن راست کليک

تحولات کرج

تحولات کرج
تحولات و تعللات درکرج {(ایران کوچک)}

اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَ قائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
















                صفحه اصلی تحولات کرج تعللات کرج دریافت گزارشات مردمی عناوین مطالب پروفایل مدیریت
مدیر وبسایت

سیدحسن میرحسینیان
درباره وبسایت

به وبسایت من خوش آمدید، حمایت از حقوق شهروندی در نظام اداری و پیشرفت امور شهری ،از اهداف ماست .

فعالیت شورای شهرکرج

فعالیت اعضای شورای شهرکرج
شورای عالی استان ها

پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها
تخلفات شهرداری مهرشهرکرج

در پلاک ثبتی 170/1449
مشاوره حقوقی

محمد رضا کریمی - وکیل دیوان عدالت اداری
خلاصه قوانین وآراء قضایی

مهدی داودآبادی -وکیل پایه یک دادگستری
دفترخدمات قضائی مهرشهر

بامدیریت علی طیبی طلوع
مشاوره خانوادگی بهشت

فاطمه آجرلو نماینده مردم کرج  و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در(دوره هفتم وهشتم) مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که حضرت امام (ره) وقتی در مبارزات انقلاب زنان را مستقیماً سهیم دانستند در حقیقت خط بطلانی بر همه اندیشه های کج فهم از نقش زن در اسلام کشیدند، می گوید:«امام (ره) صراحتاً جایگاه زن را بالاتر از جایگاه مادی دانسته و بر حرکت به سمت توانمند شدن زنان در عرصه های مختلف تاکید داشتند. به پشتوانه چنین تفکری زنان ایران با رویکرد جامعه اسلامی به سرعت وارد صحنه های مختلف به ویژه عرصه های علمی شدند و در اندک زمانی خوش درخشیدند. امروز زنان جامعه ما در علم به قدری رشد کرده اند که بیش از 70 درصد صندلی های دانشگاه از آن آنهاست. رشد اقتصادی زنان ایران نیز چشمگیر بوده است.

    در حوزه کارآفرینی و حضور در عرصه تجارت نیز حرف های زیادی برای گفتن دارند. حتی نوع گفتمان زنان ما تغییر کرده و سعی دارند در خانه خود توانمند باشند. در بحث های جدی از جمله مبحث فناوری هسته ای جایگاه موثری داشته و خودشان را دخیل دانسته اند. همه این موارد نمونه های شگفت آوری از ارتقا نقش زنان در خانه و اجتماع پس از پیروزی انقلاب اسلامی است
    وی ادامه می دهد: «ما در مجلس هفتم حوزه نیازهای زنان را آسیب شناسی کرده ایم و توانسته ایم تغییراتی به نفع زنان ایجاد کنیم. قوانینی تصویب شده که زن از همه مایملک و دارایی های شوهر ارث ببرد. در شرایط فعلی قرار است نیمه دیگر دیه زنان از طرف دولت و از محل صندوقی که توسط دولت مورد حمایت قرار می گیرد، پرداخت شود. در گذشته اگر زن ایرانی با مرد خارجی ازدواج می کرد نمی توانست برای فرزندان خود شناسنامه بگیرد، که این مشکل نیز حل شده است.

    در حوزه رسیدگی به شکایات مربوط به خانواده سعی داریم روند کار سرعت بیشتری داشته باشد تا از آسیب هایی که متوجه زنان در راهروهای دادگاه است، کم کنیم. دوران شیردهی از 4 ماه به 6 ماه افزایش داشته تا به نقش موثر مادری تاکید بیشتری داشته باشیم نه این که معنایش خانه نشین کردن زنان باشد.

منبع خبر



به خدا نگوئید مشکل بزرگی دارم        به مشکل بگوئید خدای بزرگی دارم
[ 14 / 7 / 1398برچسب:, ] [ 13 ] [ (سیدحسن) ]
نماینده ولی فقیه دراستان

جضرت آیت الله حسینی همدانی
اوقات شرعی به وقت کرج

گذر زمان
موضوعات مختلف
شهرداریهای استان البرز
دیکشنری آنلاین

آماربازدید وبسایت

هفته نامه موج نو

بامدیریت علی محمدی
صفحه اول روزنامه ها